Cine este modelul tau in viata?


Nu voi fi una dintre acele persoane care va raspunde vedeta X, milionarul Y, prietenul Z. Nu voi spune nici macar ca eu sunt propriul model, ca-mi construiesc singura viata si ca nu am nevoie de cineva care sa ma ghideze. Eu voi raspunde simplu, voi da acelasi raspuns ca la gradinita: MAMA. Iar voi poate veti spune ca nu am crescut inca, ca mai trebuie sa traiesc putin si cine stie ce alte lucruri. Dar mie nu o sa-mi pese pentru ca voi NU ati cunoscut-o pe Mama.

Mi-as dori sa fiu macar jumatate din femeia si mama care este Ea. Mi-as dori sa RAD ca Ea. Mi-as dori sa IUBESC ca Ea. Mi-as dori sa PLANG ca Ea. Mi-as dori sa fiu PUTERNICA ca Ea. Mi-as dori … Mi-as dori sa fac pact cu Timpul si sa devin iar copilul care-am fost, numai pentru a nu fi departe de ea. Dar stiu ca nu pot pentru ca acelasi Timp mi-o va lua la un moment dat … dar ingerii nu mor niciodata, nu? La un moment dat, Dumnezeu va avea (iar) nevoie de Ea si o va chema la El … si adevarul este ca si El va fi norocos sa o aiba alaturi.

Doamne, cand vine vorba de Mama  nu stau sa ma gandesc de doua ori; deja stiu ce trebuie zis, facut. E ca si cand am fost vrajita la nastere de strigatele ei de durere si i-am promis iubire vesnica. Si stiu ca merita ceva mai bun decat mine, dar ce sa fac daca egoismul din mine ‘m-a impins sa o aleg’? Stiu ca nu o merit, dar voi incerca din rasputeri … voi incerca sa o fac mandra de mine, sa vada ca orice sacrificiu a meritat …

Stii ce-mi doresc cel mai mult? Ca intr-o zi, copiii mei sa ajunga sa fie la fel de mandri de mine cum sunt eu de Mama. Sa stiu ca desi nu exista acel manual pentru a fi parinte, Mama e cea care mi l-a faurit inca de mica. Sa stiu ca toate clipele pe care le-am trait alaturi de ea sau cu ea in gand m-au pregatit pentru momentul in care voi fi mama. Vreau sa le povestesc copiilor mei cat de norocosi sunt sa aiba o bunica ca Ea. Iar ceea ce-mi doresc cel si cel mai mult este ca Mama sa traiasca indeajuns de mult incat sa-si cunoasca nepotii: sa-i vada cum zambesc, cum ganguresc, cum nu se vor da batuti atunci cand vor incerca sa faca primii pasi.

Si cand ma gandesc ca unii injura de mama … Cum puteti voi, aia care folositi asemenea expresii, sa intinati cel mai sfant cuvant? Cum poti sa-ti bati joc de femeia care ti-a dat viata, care ti-a dat sansa sa vezi, mirosi, simti lumea asta cu bune si cu rele? Cum, cum?

Lasă un răspuns

